.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار :برنج فریدونکنار برند جهانی شود/برنج مازندران سالم است
استاندار مازندران با اشاره به برندسازی برنج فریدونکنار گفت: برنج فریدونکنار به عنوان برند ملی باید به برند جهانی تبدیل شود.

به گزارش شمال نیوز، محمد اسلامی شنبه شب در پایان جشن رونمایی از نشان برنج فریدونکنار در گفتگو با خبرنگاران برندسازی محصولات را بحث مهم در استان مطرح کرد و گفت: فریدونکنار از برخی آسیب ها از جمله تخریب اراضی کشاورزی مصون مانده است و باید از این اراضی حفاظت کرد.

وی برندسازی محصول برنج و تلاش برای ثبت ملی آن را اقدامی ارزشمند برشمرد و گفت: زنجیره ارزش از مزرعه تا سفره باید محقق شود و نتایج تحقیقات باید در کشاورزی رخ دهد.

استاندار مازندران یادآور شد: سعادتمندی در فروش زمین و رفتن به سمت ساخت و ساز نیست بلکه سعادتمندی در مزرعه و کشاورزی است و ارقام جدید برای توسعه بهره وری کشاورزی در دستور قرار گیرد.

اسلامی با بیان اینکه نیازمند خودباوری هستیم و باید داشته ها خود را بشناسیم اظهار داشت: از گذشته استفاده بهینه کرده زیرا رشد و سعادت همگانی در گروه خودباوری است.

وی اسلامی تاکید کرد: به جای برداشت سه تا چهار تن در هکتار باید به رقم هشت تن در هکتار تولید برنج برسیم و در این صورت دغدغه از واردات برنج نخواهیم داشت.

وی به کسری ۱.۱ میلیون تنی برنج در کشور گفت: باید از طریق بهره وری میزان کسری برنج را تامین و کشور را از واردات بی نیاز کنیم

استاندار مازندران با بیان اینکه محصولات برنج در مازندران ارگانیک بوده و تضمین سلامت جامعه را در پی دارد گفت: باید از تحقیقات علمی در تولیدات کشاورزی بهره گرفت و جهاد کشاورزی نیز باید پشتیبانی لازم از کشاورزان داشته باشند.

وی خواهان بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته در حوزه کشاورزی شد و گفت: باید به صورت کمی و کیفی از کشاورزان حمایت کرد و به سمت توسعه فناوری های نوین حرکت کنیم.

وی با عنوان اینکه فرزندان نباید با شغل کشاورزی پدرانشان خداحافظی کنند گفت: معیشت و اقتصاد کشاورزی در روستا باید توسعه یابد و از اینرو دولت و مجلس، منابعی برای اقتصاد روستایی تخصیص داده اند و روزانه بین ۱.۵ تا سه میلیارد تومان تسهیلات در این بخش اعطاء می شود.

استاندار مازندران با تاکید بر فراگیرشدن بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش بیمه روستایی و کشاورزی قرار گرفته اند و این میزان در سال قبل حدود ۱۸ درصد بوده است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.33 seconds.